Promocja i reklama w budowaniu wizerunku szkoły.
Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci sześcioletnich w kontekście obniżenia wieku szkolnego.
Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się?
Jak rozwijać kreatywność, samodzielność i pomysłowość u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym?
Twórcze metody pracy z dziećmi wspomagające wzajemną komunikację i rozwój.
Jak szkoła może wspierać ucznia w nadrabianiu zaległości w nauce?
Jak motywować uczniów do pracy?
Uczyć i zrozumieć dziecko z ADHD.
Praca indywidualna z dzieckiem w wieku przedszkolnym o specyficznych potrzebach edukacyjnych.
Bajki terapeutyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Konstruowanie IPET dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Uczeń z dysleksją – pokonywanie trudności w czytaniu i pisaniu.
Wspieranie rozwoju dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu.
Jak sobie radzić w klasie z dzieckiem z wadą wymowy?
Uczeń z trudnościami w uczeniu się.
Wspomaganie rozwoju ucznia wybitnie uzdolnionego w środowisku szkolnym.
Wspomaganie rozwoju ucznia z trudnościami w uczeniu się w środowisku szkolnym.
Dziecko autystyczne w szkole.
Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Budowanie autorytetu nauczyciela.
Ciekawa i twórcza lekcja wychowawcza.
Uczeń — rodzic — nauczyciel — dobra współpraca drogą do sukcesu.
Trudny rodzic jako klient szkoły – jak go zrozumieć i jak z nim współpracować?
Jak radzić sobie z rodzicami, którzy są zmęczeni, źli, bezradni?
Interwencja kryzysowa w nagłych zdarzeniach w szkole/placówce.
Jak radzić sobie w sytuacjach agresji i przemocy w szkole?
Jak radzić sobie z trudnymi osobami oraz niepożądanymi uwagami i docinkami.
Metody i formy pracy z grupą wychowawczą.
Socjoterapia — skuteczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci i młodzieży.
Pomoc dzieciom z rodzin patologicznych – jak współpracować z uczniem i jego rodziną?
Uzależnienie od komputera i Internetu.
Praca z uczniem przejawiającym zachowania opozycyjno-buntownicze.
Programy profilaktyczne w zakresie przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole.
Projektowanie pracy wychowawczej z uczniami o zachowaniach trudnych wychowawczo i destrukcyjnych.
O rozwoju psychoseksualnym — jak przygotować dobrą godzinę wychowawczą dla gimnazjalistów?
Sprawcy, ofiary i świadkowie szkolnej przemocy — podstawy pracy wychowawczej z klasą.
Procedura Niebieskich Kart w szkole — nowe zadania nauczycieli i wychowawców.
Trudna klasa — jak ją opanować, wychowywać i nauczać?
Zachowania agresywne uczniów – jak sobie z nimi radzić?
Asertywność w życiu zawodowym.
Konflikty w szkole i strategie ich rozwiązywania.
Mediacja jako alternatywny sposób rozwiązywania konfliktów interpersonalnych w szkole/placówce.
Depresja i myśli samobójcze wśród młodzieży.
Poczucie alienacji (wyobcowanie, mobbing, fobie szkolne, fala, przemoc fizyczna, przemoc psychiczna) w grupie rówieśniczej.
Demoralizacja ucznia — wybrane zagadnienia.
Efektywna komunikacja z klasą/grupą.
Komunikacja, która zbliża — wydobywanie potencjału ucznia sposobem na efektywną współpracę.
Jak radzić sobie ze stresem? — elementy aromaterapii i muzykoterapii.
Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela — czyli jak nie stracić motywacji do pracy?